home | sitemap

Nieuwsbrief Q4 2018

NB: Nog niet alle help-teksten zijn beschikbaar. Wij werken hard aan het vullen van de help-teksten. Neem grust contact met ons op als u vragen heeft over een onderwerp dat nog niet is behandeld.

Hieronder staan de belangrijkste functies van de nieuwsbrief voor u beschreven. Zijn er nog vragen n.a.v. deze uitleg stel ze gerust op info@foodticket.nl of 035 350 20 70.

Spaarpunten
U kunt uw klanten op elke bestelling punten laten sparen. De optie spaarpunten dient u eerst te activeren.
U gaat naar Instellingen > Orderbuddy > Orderbuddy en daar ziet u de tab “Spaarsysteem voor klanten” staan. Hier kunt de spaarpunten aanzetten voor iedereen, maar ook instellen hoeveel punten de klant krijgt en hoeveel punten men maximaal per bestelling mag inleveren.

Vanaf nu spaart uw klant automatisch punten. Om de punten in te leveren, dient uw klant een account te maken op uw website. Rechts bovenin op uw website verschijnt de optie “Login”, hier kunnen ze eenmalig een account aanmaken.

Vooruitbestellen
Het is mogelijk om uw klanten vooruit te laten bestellen. Bijvoorbeeld op maandag een bestelling voor volgende week woensdag.
U gaat naar Instellingen en daar ziet u links onderin “Vooruit bestellen” staan – deze zet u op “ja”.
Wanneer u nu naar Instellingen > Tijden gaat, staat er een extra tab, waar je meer functies krijgt die het vooruitbestellen mogelijk maakt. Hier stelt u bijvoorbeeld in hoeveel weken de klant maximaal vooruit mag bestellen.

Beoordelingen
Het is mogelijk om een beoordeling te vragen van elke gedane bestelling op uw website. U gaat naar instellingen > Beoordelingen en zet deze functie op “actief”. Vervolgens gaat u naar Instellingen > Klanten > Beoordelingen

Hier kunt u ook ervoor kiezen om het beoordelingsverzoek direct te versturen door link toe te voegen aan de bevestigingsmail van de gedane order, of om het beoordeling verzoek bijvoorbeeld een dag later te versturen.
Om de consument te stimuleren om een beoordeling te doen , kunt u de consument extra spaarpunten geven wanneer er een beoordeling wordt gedaan.
U kunt alle beoordelingen vervolgens terugvinden bij Instellingen> Klanten > Beoordelingen. Beoordelingen worden niet geplaatst op uw website.

Op rekening betalen met automatische facturatie
Het mogelijk om voor zakelijke klanten automatisch te facturen aan te maken. U gaat naar instellingen > Klanten, hier kunt u de betreffende klant selecteren. Aan de rechterkant zet u “Op rekening betalen” op ja. Verder kunt u ervoor kiezen om een bestellimiet in te stellen, een verzamelfactuur te maken en automatisch herinneringen en aanmaningen versturen.
Na het activeren van deze optie verschijnt er een nieuwe tab “Facturen” bij Instellingen > Klanten > Facturen. Hier staan alle aangemaakte facturen. Deze kunt u handmatig op voldaan zetten of crediteren.
U kunt ook uw bankafschriften in MT940 formaat uploaden, zodat u niet de facturen handmatig op voldaan hoeft te zetten – Dit doet Orderbuddy dan automatisch. Wilt u hier gebruik van maken, dan is het belangrijk dat uw klant altijd het juiste factuurnummer bij elke betaling vermeldt, anders wordt de factuur niet goed verwerkt. 

Deliverybuddy
Klik hier voor meer informatie over DeliveryBuddy.